The Human Touch #2
Official Website of Musician, Director, Realisateur & Artist Elia Rediger
Elia Rediger, GROUP50:50, Theater, Operah, Concert, Brigade Futur 3, Shows, Deutsche Oper, Radio, TV, Orchestra, Fascilitator, Big Projects
16512
post-template-default,single,single-post,postid-16512,single-format-standard,theme-stockholm,bridge-core-2.0.6,stockholm-core-2.0.2,woocommerce-no-js,select-theme-ver-6.1,ajax_updown,page_not_loaded,fs-menu-animation-underline,side_area_uncovered,,qode_grid_1300,qode_menu_left,qode-single-product-large-gallery-type,qode-single-product-thumbs-below,wpb-js-composer js-comp-ver-7.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17377

The Human Touch #2

Performance Elia Rediger & Mark Hofweber
AUTOCENTER, Berlin, Mai 2012, 30 min

Über ein Soundsystem spielen Elia Rediger Marc Hofweber parallel Sounds ab, die sich durch ihre unerschiedlichen Tempi unterscheiden. Mit fortlaufender Dauer versuchen die Beiden ihre Sounds zu harmonisieren, so dass am Ende ein Sound aus dem System kommt.

Ausgangspunkt der Performance „ The Human Touch“ ist ein Essay von Bret Easton Ellis über die gegenwärtige Zeit des Post- Empire. Easton Ellis schreibt von einer Ablösung gängiger Paradigmen wie gut/böse, echt/falsch, verboten/ erlaubt und geheim/öffentlich hin zu einer Transparenz, einer Art geheimnisvollen Geheimnislosigkeit. Der Mensch offenbart sich nun als Mensch, was zu masochistischen Formen führen kann. Die Frage «Warum-erzählst-du-mir- das?» drängt sich auf!

It’s coming off almost as performance art and we’ve never seen anything like it—because Mister X is not apologizing for anything. It’s an irresistible spectacle, but it’s also telling because we are watching someone profoundly bored and contemptuous of the media engaging with the media and using the media to admit things about themselves and their desires that seem “shocking” because of society’s old-ass Empire guidelines.Mister X blows open the myth that men will outgrow the adolescent pursuit of pleasure, the dream of a life without rules or responsibilities; even if they have children, a flicker of that dream always remains. (Bret Easton Ellis, 2011)